Het onvermijdelijke risico van personeel.

Als ondernemer let je natuurlijk goed op je kosten. Een van de grote kostenposten binnen een restaurant zijn personeelskosten. Deze kosten zijn natuurlijk onvermijdelijk omdat je simpel weg niet zonder ze kan. Maar het kan je meer kosten dan alleen loon.

Het niveau van je personeel heeft een grote invloed in hun omgang met je gasten. Zo kan een slechte gastervaring ervoor zorgen dat gasten minder vaak of zelfs niet meer terug komen. De volgende keer kunnen ze voor de concurrent kiezen waardoor je mogelijk veel omzet misloopt. Ook kan goed getraind en gemotiveerd personeel het meeste uit het bezoek van de gasten halen waarmee de omzet per couvert stijgt en daarmee je omzet. Bespaar dus niet op personeel met de juiste ervaring en zorg voor verschillende trainingen om je personeel up-to-date en gemotiveerd te houden. Laten we je daar nou perfect mee kunnen helpen!

  • Product Kennis:
    Je gaat niet naar een restaurant om te eten wat je thuis nog in de koelkast hebt staan. Wanneer er iets onbekends op de kaart staat moet de gast bij het personeel terecht kunnen.
  • Meer Omzet:
    De manier waarop de gast gevraagd word voor nog een drankje kan al een verschil maken in de besteding van de gast.
  • Motivatie:
    Wanneer jij moeite doet voor je personeel zullen ze dat ook voor jou doen. Door trainingen investeer je in de ontwikkeling van je personeel. En dat zien zij ook!
  • Lagere Turnover:
    Een vast team werkt beter samen en er zit veel tijd en geld in het aannemen en inwerken van nieuw personeel. Zorg dus dat ze graag bij je blijven werken.
Wat kunnen we voor je doen?

Neem contact met ons op voor een kosteloos en vrijblijvend gesprek.

Waar kunnen we je mee helpen?